sunnuntai 5. lokakuuta 2014

5.10.2014

Jaahas, mistäpä aloittasi. Noh koska säästänyt oikeaa kättä, ikivanha vasemman käden ongelma nosti päätään. Rapia viikko on vasempaa olkavarra jomottanut varsinkin iltakin ja öisin.Viime sunnuntaina sain tarpeekseni ja varasin ajan työterveyslääkärille. Maanantaina kävin työterveyslääkärillä ja sain oikeaan käteen lähetteen hermoratatutkimukseen ja mangeettikuvaan ja vasenta kättä varten sain lähetteen fysiatrille.

Keskiviikkona tehtiin hermoratatutkimus ja löydöksenä hermovaurio kyynärpäässä, Noh nyt siis selvisi miksi ajoittain kättä särkee niin helvetisti eikä mikään särkylääke auta vaan kipu on jotain aivan järkyttävää, välillä on vain itkenyt kun kättä on särkenyt enkä ymmärränyt miksi mitään läke ei tehoa. Tiistaina minulla on samasta kädestä margeettikuva ja 23.10 Herttoniemen sairaalassa käsikirurgin tapaaminen ja jatkohoidon arviointi. Että tällee.

Sitten tuo vasen olkavarsikipu, olin keskiviikkona fysiatrilla ja löydöksenä ahdasolkapää ja kalkkiolka johon sain ensi avuksi kortisonia. Koska olkavarsi on ollut todella kipeä ja määrättyjä liikkeitä ei voi tehdä lainkaan sain lähetteen myös röntgeniin jossa kävin samana päivänä. Työterveyslääkäri myös soitti ja laittoi kaksi konsultaatiolähetellä fysiatrille ja myös fysiatri soitti,olkavarressa on useita isoja kalkkimuodostamia jotka sevittävät tuota kipua. Sitten se kiva asia, kalkkikipeet murskataan neulalla jotenkin uä.ssä, joten kauhulla odotan tuota toimenpidettä johon varaan aikaa ensiviikolla.

Eli suomeksi sanottuna tämän naisen molemmat kädet ovat paskoina,Noh liikunnan suhteen tästä tuli nyt väliviikko, koska jouduinloppuviikoksi sairauslomalle ja pakkolepoon. Toisaalta olen huojentunut kun nyt tiedän missä mennään,vielä tuo magneettitutkimus niin tutkimukset on tehty.



Eli kivaa laatuaikaa tulossa putken sisällä. Vihaan mri.tä varsinkin kun ei saa yhtään liikkua.

Juntti kun olen kävin eilen yrittämässä salsaa sillä seuraksella että vasen käsi kileytyi heti tunnin jälkeen, eli en oikeati taida nyt ymmärttää että pitää vaan olla. Tänään olisi ihania salsa ym tunteja mutta nyt kaiken lisäksi yrittää flunssa pukata päälle. Sen suhteen otan nyt iisisti koska tytär tuli kotiin torstaina ja on ollut eileisestä lähtien yli 39 asteen kuumeessa nytkin oli aamusta jo 39.2 joten tuota tautia en halua.

Ruokailut sujuvat hyvin vaikka totuuden nimissä on mynnettävä ettäon taas vaikeampaa kun en ole liikkunut, en tiedä miksi minulla on niin että kun liikun on helpompi mys tuon syömisen suhteen. Toisaalta olen taas ollut enemmän kotona ja tuo jääkkaappi kummittelee enemmän siis mielessä. Noh tiukkana pysytty ja olen ylpeä siitä.

Vaakaa olen vain katsonut koska ei siinä niitä pattereita ole, oikeastaan aika helpottavaa kun olen niin vaaka friikki ja sen on ollut minun pyhä lehmäni ja totuudentorveni. Niin tai näin käsikopelolla oon kuulemaa ainakin tiivistynyt sanoin rakas mieheni kun minua aamusta halasi. Joten kiltisti jatkan vaakatonta elämää seuraavaan valkun tapaamiseen joka on 24.10.

Nyt summa summarium eteenpäin mennnään ja ollaan hieman viisaampia noiden käsien suhteen, tieto helpottaa kun tiedän että jotain voidaan tehdä. Tänään vain olen enkätee mitään jospa ei tuo flunssa äityisi sitten pahaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti