lauantai 27. huhtikuuta 2013

28.4.2013

Noin taas viikko mennyt. En tiedä mistä johtuu mutta olen nukkunut viikolla tosi vähän, jotenkin illalla vaan ei ole väsyttänyt ja tämä on kostautanut aamuisin, eli todellakin tarvitsen vähintään nuo kahdeksan tunnin yöune jotta olen virkeä.  Noh eilen sitten nukuin yhdeksään ja että teki hyvää. Tänään heräsin ensimmäistä kertaa koko viikkoon ennen kellon soittoa eli kuten ennen kuuden jälkeen, joten toivoa on että rytmi palaa normaaliksi.

Uusi ruokavalio on ollut nyt käytössä kaksi viikkoa ja myönnän että ei salipäivinä on mukanas vähän nälkä??
Sanoin huomasin että kun maanantaina pyöräilin töihin ja takasin niin nälkä hiipii ja jotenkin on voimaton, sen verran kulutusta lisää tuo parin tunninpyöräily, noh kysytään valkulta pitääkö ruokaa niinä päivinä lisätä vai millä mennään. Muuten ruokailut menee omalla painollaan eli kuten olen aikaisemmin todennut tämä on vaan nyt minun ruokavalio ja piste, helppo noudattaa ja tuntuu omalta. Ja mikä paras voin todella hyvin ja olen päässyt eroon kaiken maailman mahaoireista. Samoin tuossa yksi päivä mietin että on ensimmäinen vuosi aikoihin kun en ole yhtään vatsatautia tai flunssaa sairastanut ja tämä on todella ihme, koska yleensä ainakin flunssat sairastan. Eli terveellisesti syöminen näkyy myös parantuneena vastustuskykynä.

 Ensi viikolla on vappu ja kuten sovittiin olen myös vapun dietillä, se on muuten ensimmäinen vappu vuosiin kun en vietä ns. grillikauden avajaisia enkä juo tippakaan alkoholia. Noh eipä ole vappupäivänä krapulaa vaan lähden silloin tekemään salille jalkatreenin tyttäreni kanssa. Ihanaa että mieheni on tässä mukana ja sitoutunut tähän, koska vien myös häneltä vapunvieton kun en kutsu ystäviä kylään. On se vaan niin etten tähän ilman läheisen tukea pystysi joten nostan heille hattua hyvästä tuesta ja kannustuksesta.

Treenattu on ohjelman mukaan, yhteensä tulee treenattua neljäkertaa sali, kaksi spinningiä, yksi ylämäkikävely, yksi työmatkapyöräily, yksi pitkä pyörälenkki, välipäiviä olen pitänyt kaksi ja se on minulle paljon. Perjantaina oli taas Jarin kanssa treenit ja tehtiin yhdessä olkapäät, ojentajat sekä hauis eli minun paskimmat lihakset ja taas nuo käsivarret valitti.  Huomaisin  viikon aikana että osa johtuu työstä kun olen koko ajan näyttöpääteellä. Taidankin nyt kiinnittää myös töissä huomiota minitaukoihin jotta kädet jaksaa. Eilen oli tarkoitus laittaa piha kuntoon, muttei toivoakaan että olisin pystynyt haravoida sen verran tiukka oli tuo meitin yhteinen treeni. Mun on pakko sanoa että mä niin rakastan Jarin kanssa treenaamista, hitto että se saa musta kaiken irti ja on ihmisenäkin joten ihana, kannustava ja juuri minulle oikea piiskuri. Seuraavan kerran treenataan yhdessä kahden viikon päästä Jarin loman takia ja kai mä sen jotenkintämän tauon  kestän. Vision Jarin " huutamaan" omiin treeneehini päähän sisälle, ei mukavuustaukoja ja syvemmällä syvemmälle nyt ei anneta periksi, vielä viisi vielä kaksi. Tästä tulee mulle seuraavaksi viikoksi salitreeneihin uusi mantra. Koska olen niin innokas sovin Jarin kanssa yhteisiä treenejä heinäkuun loppuun saakka. Aiemmin kesäisin olen treenannut vähemmän mutta tämä kesä vedetään täysillä.

Sitten se minulle mukanas suurin asia eli vaaka, viikonpudotus oli vaatimattomat 900g. Suomeksi sanottuna ketuttaa että tuo loma vieläkin sotkee tuota pudotusta. Eli paino alkaa olla nyt ennen lomaa alkavissa lukemissa eli on nyt 82.5kg. Noh onhan se alaspäin ja on monitahoinen ilmiö kuten tiedän mutta siltikin. Vaikka ottaa pikkasen päähän en ota siitä stressiä koska menee tasaisesti ja varmasti alaspäin kuten on koko ajan mennyt. Ja kuten tiiän ja huomaan ei kaikki näy vaassa, suurin muutos on tapahtunut vartalossa ja siitä olen todella ylpeä ja onnellinen. Ei auta kuin jatkaa niin lopussa kiitos seisoo sen tiedän.

Nyt alan valmistautua salille lähtöön, ohjelmassa on tyhjään masuun selkätreeni ja päälle spinning.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti