perjantai 29. maaliskuuta 2013

30.3.2013

Poikkeuksellisesti teen päivityksen tänään, koska nyt on tasan puoli vuotta siitä nyt aloitin valmennuksen.

Mitäs sitten on puolissa vuodessa tapahtunut, jaahas on hyvä pysähtyä tätä miettimään. Noh olen ainakin saanut elämäni takasin ja matka itseni löytämiseen on hyvälllä matkalla.

Olen huomattavasti onnellisempi niin äitinä, vaimona, ystävänä, esimiehenä kuin työntekijänäkin. Jotenkin vaan nyt on rauha ja hyvä olla, vaikka olen vielä ylipainoinen ei se minua muserra vaan se pieni nainen siellä sisällä alkaa pyrkiä esiin ja minä pidän siitä naisesta sehän on ihan nasta tyyppi ja alan olla siitä aidosti ylpeä.

Olen myös löytänyt uuden elämän, entisen viikonloppuviinin lipittäjä ja herkkujen syöjä hakee saman tunteen kuntosalilta. Treenaamisesta saan uskomattoman paljon voimaa ja sen jälkeen on vaan niin hyvä olla. Treenaajana olen omasta mielestä kehittynyt valovuoden. Pidän itseni haastamisesta ja voittamisesta, huomaan myös että olenkin äärimmäisen kilpailuhenkinen. Ns. mukavuusalueella treenaaminen ei minulle sopi lainkaan, toisaalta tämä on hyvä toisaalta ei. Eli yhdeksi kehittämiskohteekseni voisinkin nostaa sen että aina tarvitse täysillä vetää?? Tällä viikolla olen tähän mennessä treenannut poikeuksellisen vähän kaksi kertaa spinning ja yksi salitreeni. Osittain tämä johtuu siitä että epäilen että vatsalihakseni revähti sunnuntaina kun aivastin ja oli alkupäivät todella kipeä, nytkin pikkasen oireilee kun yskin mutta muuten alkaa parantua. Eilen olin menossa kuntosalille aamusta kun poikani soitti minulle samalla kun olin saliovea repimässä ja itki puhelimeen että tyttöystävä on jättänyt joten koin tärkeämmäksi kääntyä kotiin lasta lohduttamaan.

Viikon kohokohta tapahtui tiistaina kuntosalilla kun yksi ohjaaja kävi sanomassa että meikä on saanut peffan, jes koska yleensä laihduttaessa tulee lättäpeffa ja sitä en todellakaan halua.  Kehui meikäläistä että kuulemma näkee, että on tullut tehtyä kyykkyjä. Hitto että tästä tuli hyvä mieli.

Sitten tuo ruokapuoli, entinen tunnesyöppö on ainakin osittain löytänyt treenistä toisenkin tavan käsitellä tunteita muutenkin kuin vain syöden. Ennen söin sekä suruun että iloon ja tätä tulen varmasti työstämään koko loppuelämäni. Viikon ruokailut ovat sujuneet hyvin, töissä oli yksi palaveri mihin en voinut omia eväitä ottaa ja mielestäni onnistuin hyvin valitsemaan dietin mukaan. Jostakin syystä minulla on ollut kaksi päivää syömisen suhteen todella vaikeaa, tekee koko ajan mieli kaikkea siis kaikkea. Tätäkin olen miettinyt  ja sanoin sen kotona kaikille,  että nyt on mammalla todella vaikeaa. Itse tulin siihen lopputulokseen että se johtuu siitä että loma lähestyy ja saan oikeasti pitää myös dietistä lomaa. Lasken päiviä että saan nauttia KOHTUUDELLA, siis KOHTUUDELLA tämä minun pitää muistaa, ennen lomilla meni aina överiksi ja nyt ei saa niin tapahtua. Eli tämä akka nautti lomasta mutta järkevästi. Samoin on muistettava että heti lomamatkan jälkeen on paluu arkeen ja diettiin.

Laskin juuri tuossa että olen puolen vuoden aikana treenannut yhteensä 197 kertaa, näistä kuntosalitreeniä on 71, kävelty on 33 kertaa, cross trainerilla olen vedellyt 7 kertaa, pyöräilylenkkejä on 19 ja  spinningissä olen käynyt 51 kertaa ja sauvakävelty on 7, lisäksi on joitakin pieniä esim. keskivartalotreeniä ym. Kun katsoo tuota treenimäärää ymmärtää hyvinettä painonpudotuksesta on ruokailun merkitys ainakin 80% kuten tutkimukseskin sanoo. Eli kilot on syötävä ja treenattava vaan pikkuhiljaa pois.

Matkalle on jäänyt läskiä 19.6kg, 6 pv pudotus oli 0.5kg. Ei se huono 6pv pudotus ole, muttei ihan prokaan. Lihasmassaan olen saanut lisää rapiat 4kg ja vyötärönympärys on pienentynyt uskomattomat 28cm kiitos treenin. Seuraavan kerran hyppää vaakaan 4.4 eli sama aamuna kuin lähden Damiin ja tavoitteena on painaa tällöin 82.4kg eli tasan -20kg, saa nähdä miten akan käy mutta näillä mennään. Seuraavan kerran katson painoni sitten 14.4 ja tavoitteenani on etten ole saanut ns. lomakiloja. 

Nyt nokka kohti uusia haasteita ja ajatukset kohti loppuvalmennusta. Yksi juttu on varmaan meikä tyttö on puolen vuoden päästä ensimmäistä kertaa vuosikausiin normaalipainoinen tästä ei ole epäilystäkään. Kohta lähden salille ja ohjelmassa on jalkatreeni ja päälle spinning ja näin se homma etenee.




Seuraava päivitys 4.4, peukut ja varpaat pystyyn että olen saanut pois tuon 400g!!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti