lauantai 29. kesäkuuta 2013

30.6.2013

Kesäkuun viimeistä päivää viedään. Mihin tämä aika oikein menee. Ihanaa miehen jalkaleikkaus on ohi ja nyt se on kotona toipilaana, sairaslomalla ainakin 2 kk joten kesälomani käytän tehotreenaukseen.

Sovitusti kävin perjantaiaamusta vaalla ja vaaka näytti tasan 77kg, eli olen tasan 9 kuukaudessa pudottanut 25.2kg syöden ja liikkuen. Unohdin ottaa aamusta kehonkoostumuksen ja vyötärönympäryksen joten se sitten myöhemmäksi. 25 kg on muuten 50 pakettia voita.


Noh mitä on vaatinut -25kg painonpudotus, totaalisen ruokavaliomuutoksen ja uskomattoman määrän liikuntaa. Laskin juuri että olen liikkunut 9 kk aikana seuraavasti, kuntosalitreenejä on tehty 144 x, spinningissä olen käynyt 126x, pyörälenkkejä 43x, kävelylenkkejä 21 x ja cross trainerilla 7 x sekä muutamia keskivartalo ym. harjoitteita. Olen tehnyt yhteensä 291 harjoitetta ja käyttänyt niihin aikaa 309 tuntia. Kun tuota katson ymmärrän kuinka suuri merkitys on ruokavaliolla jotta jaksaa treenata ja saa lihasta läskin sijaan. Voin vain todeta on olen joutunut muutaman kerran puntti nostaa jotta lihasta on saatu aikaan.



Minulla oli perjantaina valmentajan kanssa palaveri, pikkasen jännitin mitä palautetta antaa kun pidin ominpäin rilluttelupäivän. Sanoi vaan hyvä että minäkin olen vaan ihminen ja olisi enemmän huolissaan jos en koskaan poikkeasi dietistä. Sanoi myös samaan jos alan lipsua " koko ajan" palauttaa minut maantasalle.

Ostin Satulle 5 pitkää punaista ruusua jokasita pudotettua 5kg kohti. Palaveri oli tosi antoisa ja sain taas itselleni uutta voimaa, mulla on kyllä ihan maailman paras valmentaja. Oikeasti voin sanoa että parempaa valmentajaa saa etsiä, kuuntelee, neuvoo, ohjaa, ymmärtää ja kannustaa. Ilman Satu Kalmia en olisi kyllä tähän päässyt, suuren kunniamaininnan anna myös Jari Leskiselle, Jari on opettanut muo niin paljon treenaamisessa, oon oppinut niin paljon että sitä on vaikea edes sanoiksi pukea.

Tätä valmennusta on jäljellä kolme kuukautta ja luulin että diettiä tiukennetaan ja paskan marjat. Ruokamäärät vaan lisääntyy ja varsinkin hiilihydraatti määrä nousee roimasti. Esim. aamupala on käsittätätön muutamana kerta viikossa eli 60g kaurahiutaleita josta keitetään puuro, tämän kanssa marjoja 200g ja 200g raejuustoa tai 250g rahkaa, lisäksi 15g soijalesitiinirouhetta tai 30g cashweypähkinää + mehukeittoa, voi jumalauta mikä määrä. Lisäksi pottu ym. hiilarimäärät nousi. Salitreeni pysyy samana eli 4 x kuntosalitreeni, sen lisäksi 4 x aerobinen esim. spinning ja tyhjän masun aamulenkit nousi neljään. Kuulemma enempää en saa treenata.

Oon tätä pitkää miettinyt ja sovin Satun kanssa että jatkan tämän valmennuksen jälkeen vielä vuoden kun olen ensin Balin loman viettänyt. Haluan oikeasti oppia pitämään painoni kurissa ja haluan aloittaa kropan muokkauksen. On se kumma kuinka tätä jää kiinni ja nälkä kasvaa syödessä. Mä niin pidän tästä ja tämä on nyt minun uusi elämäni. Keskustelimme pitkään siitä kuinka suurin muutos on kuintenkin tapautunut ennen kaikkea henkisellä puolella. Työ tehdään aivoissa niin se vaan on.

Sitten sain uuden rajoitteen eli vaalla saan käydä vain joja toinen viikko ja lupasin tätä noudattaa, joten seuraava paino päivitys tulee heinäkuun puoli välissä eli 14.7. Pikkasen tekee tiukaa mutta ennen sitä en vaalle mene, vaikka kuinka tekisi mieli.

Sitten muuhun viikon ruokailut ovat menneet kuten ennen, töissä ei ollut viikon aikana muuttujia joten ei tarvinnut soveltaa. Oli taas hyvä huomata että jussin jälkeen pääsin ruotuun samantien. Puhumme myös seuraavasta vapaasyöntipäivästä Satun kanssa ja sanoin että minulle riittää kun saan pitää sen vasta 30.8. Kesälomalla en tarvitse vapaasyöntipäivää koska meinaa " uhrata" lomani tehotreenaukselle.

Sitten liikunta, muuten tulee kaikki tehtyä mutta jää yhtä salitreeniä vajaaksi, tämä johtuu siitä että minull aoli yhtenä yönä maha ihan sekaisin ja jätin tästä syystä treenit tekemättä, Viime sunnuntaina tein ensimmäistä kertaa kolmeen viikkoon jalkatreenin ja kävely alkoi sujua vasta keskiviikkona. Oli oikeasti ihana huomata että pystyn myös itselleni tiukan treenon vetämään ja kuinka oikeasti pikku tauko vaikuttaa lihaksiin. Perjantaina meillä oli Jarin kanssa pt-treenit ja teimme taas selän ja rinnan, tämä vedettiin cardiona ja supert sekä triplasarjoina eli samana treeni mihin viimeksi meni 60min vedettiin 50 minuttiin, nyt sanoin jumalauta mä olin ihan poikki, hiki oli niin että silmiä kirveli. Jarin mukana oli Fitfarmille pt hakeva nainen mukana, se oli ihana sanoin mulle ttä mä inspiroin sitä ja sille tuli hiki pelkästä katsomisesta. Lisäksi olen käynyt 3 x spinningissä ja aamuaerobisia on tehty kolme, eilen aamulla sauvakävelin vesisateessa!

Nyt juon aamukaffen naamaani ja painun tyhjän masun lenkille, vettä tippuu pikkasen mutta tippukoon en ole sokeria. Iltapäivällä on ohjelmassa salitreeni ja päälle vielä spinning.

Ensi viikolla on haasteena oikeasti tehdä tuo 4 x tyhjän masun lenkki, koska nyt se on ollut 1-3 x vkossa joten nyt vaan tämän akan asenne kuntoon niin lopussa kiitos seisoo. Luotan Satuun vaikka nosti ruokamäärät,  sanoi että se sekä aamuaerobiset alkavat nyt rasvaa polttamaan, nyt on luotu lihakset ja läskin sulatus voi niistä alkaa.

Ai niin kattelin taas eilen mun housuja kokoa 50, juma mahdun kohta yhteen lahkeeseen, OIKEASTI!

Kun katsoo alla olevia kuvia alkaa sitä ymmärtää että meikäläinen on oikeasti muuttunut nainen.

Ensimmäinen kuva on huhtikuusa 2012 painoa 103kg.


 Tämä kesäkuussa 2013 painoa 80kg.








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti